המרכז הירושלמי לעל קול
וארבע מימד 
בהנהלת ד"ר עפר תדמור

 

אישור תור  |  איך מגיעים  |  הזמנת תור  |  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> שאלות ותשובות >> בדיקת הדם
בדיקות הדם:
בבדיקת הדם הנלקחת בשבועות 10-13 להריון מבצעים שתי בדיקות ביוכימית: בדיקת PAPP-A , ובדיקת FREE βHCG .
 
 
PAPP-A : הינו חלבון הנוצר באופן נורמאלי ע"י השליה בהריון. לפי המחקרים בספרות הרפואית הסיכון לתסמונת דאון עולה ככל שרמת החלבון נמוכה יותר.

 FREE βHCG : הינו חלבון הנוצר באופן נורמאלי ע"י השליה בהריון. לפי המחקרים בספרות הרפואית הסיכון לתסמונת דאון עולה ככל שרמת החלבון גבוהה יותר .

 

 הסבר:
התוצאות של בדיקת השקיפות העורפית כפי שנמדדה בעל-קול במ"מ מוזנות לנוסחה במחשב יחד עם תוצאות שתי בדיקות הדם. שלושת התוצאות המשוכללות יחד בתוך הנוסחה ונותנות תוצאה של סיכוי לתסמונת דאון.

דוגמא: גברת בת 20 שנה עם שקיפות עורפית של 0.9 מ"מ, תקבל תשובה מייד אחרי בדיקת העל-קול: הסיכוי לפי הגיל                                      1:1400                        
הסיכוי לפי גיל+ שקיפות                1:9000

הסבר: כלומר, לפני הבדיקה הסיכוי של הגברת היה 1:1400. כלומר, אם היתה יולדת 1400 תינוקות 1 מהם היה לוקה בתסמונת דאון. אחרי בדיקת העל-קול (מדידת השקיפות העורפית של 0.9 מ"מ), הסיכון של הגברת ירד ל- 1:9000. כלומר, אם אותה גברת תלד 9000 תינוקות 1 מהם יסבול מתסמונת דאון.

המשך דוגמא: אותה גברת בצעה את בדיקות הדם של השקיפות. תוצאות בדיקות הדם שוכללו עם גיל המטופלת ובדיקת העל-קול, והתקבל ערך של 1:20000.

המשך הסבר: הסיכון שהתקבל כולל בתוכו את גיל הנבדקת, השקיפות העורפית ובדיקת הדם, ומבטל את הערך שהתקבל מחישוב השקיפות לבד (1:9000). הסיכון מתאר את העובדה שאם הגברת תלד 20,000 תינוקות 1 מהם יסבול מתסמונת דאון.

 

קישורים:

למידע נוסף אודות תסמונת דאון לחצ/י כאן
למידע נוסף על בדיקות השקיפות העורפית לחצ/י כאן.
לחזרה לשאלות ותשובות לחצ/י כאן.

 

 


Go Back  Print  Send Page
 
[חזרה למעלה]             [הוספה למועדפים]             [מפת האתר]
לייבסיטי - בניית אתרים