המרכז הירושלמי לעל קול
בהנהלת ד"ר עפר תדמור

אישור תור  |  איך מגיעים  |  הזמנת תור  |

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

הבלוג "צילום מהבטן" הוא בלוג ההריון של עדי כהן-ציזנר, צלמת הריון וילדים, המתעד את מהלך הריונה תוך שימת דגש על צילום הריון. רשומה זו בבלוג נכתבה לאחר ביקור במרכז הירושלמי לעל-קול והיא מתייחסת לבדיקות העל קול בהריון ולחוויתה האישית של כותבת הבלוג עם ד"ר תדמור.

"שבוע חדש בפתח ויש המון דברים לאחרונה שאני רוצה לשתף בהם... מרגישה שאוטוטו זה קורה ויש לי עוד המון מה לומר לפני שהחיים שלי משתנים לתמיד.

גם אני התייצבתי לסדרת הבדיקות הרלוונטיות במהלך ההריון , מיותר לציין שמאחר וזה ההריון הראשון שלי לא היה באמת מושג אמיתי לגבי הבדיקות , למה הן טובות לנו וכמה באמת יש להלחץ מהן או לא ...באתי לשתף בדברים מעניינים שמצאתי וגיליתי תו"כ.

אז אנחנו גרים בכלל ברעננה, אבל את הסקירות החלטנו לעשות בירושלים עיר הקודש אצל דר תדמור .
כמו הרבה דברים בהריון שלא ידעתי קודם התיעצתי בעיקר עם גיסתי איילת וחברות.אז ההמלצה הגורפת היתה לעלות ירושלימיה.
דר תדמור למי שעדיין לא התוודעה הוא אדם סופר מקצועי המסור לתפקידו ולוקח אותו בשיא הרצינות, לא משנה באיזה שעה הגענו אליו(והגענו בשעות משוגעות שכללו כמעט חצות בצאת חג....) הוא היה חד ומפוקס, יסודי ביותר ולא השאיר ולו קצה שאלה ללא מענה,או איזור בגוף של פיסטוקית שלא ציין את שמו, תפקידו והאם הכל תקין שם.
כל הבדיקה נעשית בקליניקה שנראית יותר כמו מעבדה טכנולוגית מתקדמת אלמלא היתה שם מיטת גניקולוג , ומולה מסך פלזמה גדול שעליו יכולנו לראות את כל מהלך הבדיקה כמו שרואה אותה דר תדמור.

בן זוגי ואני הגענו מלאי התרגשות לבדיקה הראשונה ואכן ראינו את פיסטוקית בפעם הראשונה ממש חיה ובועטת במלא הדרה, ההתרגשות אחזה בכל גם בדר' עצמו כשהתרשם מהשפה המושלמת שלה.

במהלך הבדיקה עצמה שמצולמת ומוקלטת ע"ג DVD הדר' גם מצלם את העובר, הצילום נעשה בטכניקת סריקה של האיזור המבוקש ,בה בעצם מתקבל ניתוח תלת מימדי של פני העובר - הטכנולוגיה הזו מדהימה בפני עצמה, אבל מה שמדהים יותר הוא ממש היכולת שלנו לראות את פיסטוקית אמיתית,

כל מי שצפה באולטראסאונד יודע כי ניתן לראות את השלד עצמו, עצמות ואיברים , אבל לא ניתן לראות ממש מבנה פנים עם הבעה עליהם, וכאן התאהבנו והרגשנו חיבור אדיר לילדה הקטנטונת שלנו .זו ממש היתה סיטואציה מיוחדת ומרגשת לראות ולהכיר סוף סוף את פרי אהבתנו.
פתאום היו לפיסטוקית שלנו פנים וידיים ורגליים קטנות. באותה הבדיקה גם גילינו שזו פיסטוקית ולא פיסטוק.

מהסקירה יצאנו עם דיסק עם תמונות הדמיית תלת מימד של פיסטוקית ועם DVD צרוב של כל סרט הבדיקה עצמה, מיותר לציין שכבר באותו הערב היתה ההקרנה החגיגית אצל ההורים שלי. וישבנו לצפות בהתרגשות מחדש במהלך הבדיקה ובעיקר בתמונות שדרכן ניסינו לנחש או לדמיין של מי המצח או לחילופין האף , היה משהו מאד מחבר ביני לבין זוגי שעד כה הסתמך על דיווחים ממני לגבי תחושות והרגשות והנה לפתע שנינו חווים ביחד את ההכירות עם פיסטוקית. ולא יכולתי שלא לחשוב על צילומי ההריון בסטודיו ועל החיבור שנוצר בין האם ההריונית והפיסטוק\ית שלה כשהכל מלווה בעדינות עם אווירה ומוזיקה והנחיות קלות ממני. המאפשרים לה להיות היא עצמה באמת בצילומים ולשמר את הזיכרון והחוויה המדהימה הזו נקראת תהליך הריון.

את הסקירה השניה עשינו לאחר חודשיים לערך, ממש ציפינו וחיכינו לפגישה המחודשת עם פיסטוקית, מה שכן פיסטוקית עצמה לא ממש שיתפה פעולה באותו היום והתמקמה הפוך ולא נתנה לצפות בה , כך שיצא לנו לשהות זמן רב בתחומי הקליניקה , יצאנו לטייל קצת , וגם לאכול ולשתות בשאיפה שהיא תזוז ותראה את פניה היפות .

בזמן הזה יצא לדר' ולי לדבר, ועל מה יכולים לדבר שני מסורים למקצוע? התחלנו ממערכת ההדמיה המשוכללת של דר תדמור, סיפרתי לו על עיסוקי המקצועי ועל צילומי ההריון שאני מצלמת, וגם סיפרתי לו על התחושות שיצאנו איתן מהפעם הקודמת של התרגשות והרגשת קירבה והיכרות עם פיסטוקית שלנו והמחשבות על הקשר שבין אקט הצילום והתיעוד לתהליך ההריון עצמו ולקשר שלי איתה. וגיליתי שדר תדמור עצמו מאד בעיניין ומאמין גדול בקשר הזה שנוצר בין אם לעובר, שאותו היא לא רק חווה ומרגישה אלא גם רואה, ואף פרסם מאמרים המראים קשר בין צפיה בעובר ע"י מערכות תלת מימד ואולטרסאונד לבין קרבת הקשר בין האם לעובר שלה.
כמו כן הוא גם חקר את הקשר שבין חרדות אצל אמהות לפני ואחרי הצפיה בעובר ע"י מערכות תלת מימד אלו ושאכן לאחר הצפיה בעובר רמות החרדה והחששות ירדו.
השיחה קלחה וזרמה ואני לא יכולתי להתעלם מצרוף המחשבות וכיווני המחקר שמעניינים את שנינו.
גם אני מאמינה ובעיקר לאור 9 החודשים האחרונים בקשר המיוחד הזה שקשה להסביר אותו במילים בין אם לעובר שלה,
וניתן לעשות זאת במגוון דרכים שונות, אחת הדרכים היא להשתמש באמצעים ויזואלים שהטכנולוגיה מעמידה לרשותינו, כפי שציינתי המפגש הראשון עם פיסטוקית בסקירה המוקדמת היה מרגש , האמצעים הטכנולוגיים שעמדו לרשותינו בהקשר הזה היו מדהימים - בעצם ניתן לנו ע"י אמצעי הדמיה תלת מימדיים לחוות את פיסטוקית בשלבים יחסית מאד מוקדמים.
כמובן שזה עם הצירוף של בדיקה מדוקדקת ע"י הדר' שנותן הסברים על כל שלב בבדיקה, היוו עבורינו נקודת ציון של ביטחון רגיעה ושמחה\התרגשות"